یادگیری کودکان

کودکان معمولاً در طبیعت رشد می‌کنند. آن‌ها در حال یادگیری هستند، تمام حواس آن‌ها به صورت قابل توجهی در حال رشد است و آن‌ها معمولا همه چیز را با کنجکاوی خود کشف می‌کنند. هرچه حواس بیشتری در یادگیری کودکان دخالت داشته باشند، برای آن‌ها آسان‌تر است که دانش جدیدی را بیاموزند. طبیعت بهترین محیط بازی را به کودکان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که کودکان با یک برگ درخت بازی می‌کنند، این کار را همزمان با چندین حس خود انجام می‌دهند. آن‌ها متوجه بوی خاص این برگ می‌شوند، رگبرگ‌ها را احساس می‌کنند، سایه‌های مختلف رنگ را تشخیص داده و شکل برگ را با پاره کردن یا تا زدن تغییر می‌دهند. بنابراین کودکان از طریق تجربه مستقیم با طبیعت، از آن یاد می‌گیرند.

یادگیری کودکان از آزادی عمل در طبیعت

بازی یک نیاز وجودی برای کودکان است. در بازی و به خصوص در فضای باز، آن‌ها برای زندگی آینده خود آماده می‌شوند و هر آنچه در زندگی نیاز دارند را امتحان می‌کنند. والدین بهترین‌ها را برای فرزندان خود می‌خواهند. آن‌ها نگران رفاه، موفقیت و رضایت و یادگیری کودکان خود هستند. این مراقبت اغلب منجر به تلاش والدین برای یادگیری هرچه بیشتر کودکان می‌شود. اما انباشت دانش به تنهایی برای رشد شخصیت کودکان کافی نیست. آن‌ها در زندگی شخصی و حرفه‌ای با چالش‌های بسیار متفاوتی روبرو هستند. آن‌ها باید راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای سوالات و مشکلات متفاوت بیابند، با تغییرات سریع زندگی‌شان سازگار شوند و جایگاه خود را در آن بیابند. این نیاز با یادگیری کودکان در طبیعت و تجربیاتشان در محیط زیست برطرف می‌شود.

یادگیری کودکان

تمرکز بر آموزش از طبیعت

سیستم آموزشی جدید می‌خواهد مردم را دوباره با خود، طبیعت و جامعه پیوند دهد. بازی‌ها، فعالیت‌ها و تمرین‌ها به‌ویژه کودکان را قادر می‌سازد تا خیلی سریع با طبیعت ارتباط نزدیکی برقرار کنند. این موضوع یک توانایی ۱۰۰ درصد اکتسابی نیست، بلکه استعدادی ذاتی است که باید پرورش داده شود، زیرا کودکان با کنجکاوی طبیعی در مورد طبیعت به این جهان می‌آیند. از نقطه نظر تکاملی، انسان‌ها در بیشتر عمر خود (بیش از 90 درصد) شکارچی و جمع کننده غذا بوده‌اند. در واقع انسان‌ها  به شناخت پدیده‌ها و ریتم‌های طبیعت وابسته بودند.

چه کسی نمی‌خواهد یاد بگیرد که بدون کبریت آتش درست کند یا از چوب و برگ کلبه بسازد؟ چه تعداد از بچه ها مشتاقانه منتظر داستان‌های حیوانات هستند؟

طبیعت را احساس کنید

کفش‌های خود را در بیاورید و سطوح مختلف را با چشمان بسته احساس کنید. این بازی نه تنها کودک شما را به طبیعت نزدیک می‌کند بلکه تعادل و حس لامسه آن‌ها نیز تشویق می‌شود. همدیگر را (با احتیاط!) با پای برهنه در جنگل هدایت کنید. روی سنگ‌ها، برگ‌ها، خزه‌ها، شاید از میان یک نهر کوچک در هوای گرم… احساسات خاص و غیر قابل جایگزینی در مورد کاوش در طبیعت به این روش وجود دارد.

یادگیری کودکان در خانه

درست است که طبیعت مادر مهربانی برای کودکان است و آن‌ها را بدون چشم‌داشتی آموزش می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که کودک شما به آموزش در خانه هم احتیاج دارد. بازی‌های فکری مثل پازل‌ها می‌توانند نقش مهمی در آموزش کودک داشته باشند. پازل پیرامون یکی از مهم‌ترین منابع سفارش آنلاین پازل در ایران است. برای تهیه این پازل‌های فوم به سایت پازل پیرامون سر بزنید.

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط