بازی پازل کودکان

پیدا کردن بازی پازل کودکان کار سختی نیست. بسیاری از اسباب‌بازی فروشی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین انواع مختلفی از بازی پازل‌ کودکان را عرضه می‌کنند. در این میان اما گاهی یک نکته بسیار مهم نادیده گرفته می‌شود. آیا پازل مورد نظر شما برای سن کودکتان مناسب است؟ بازی پازل کودکان می‌تواند مهارت‌های ذهنی کودک شما را تقویت کند. اما اگر این پازل برای سن کودک مناسب نباشد، هیچ تاثیر مثبتی روی او نخواهد داشت. علاوه‌بر این کودک با پازلی که مناسب سن خودش نباشد، ارتباط خوبی برقرار نمی‌کند. این پازل‌ها یا بیش از اندازه برای او راحتند یا به قدری سختند که او را کلافه می‌کنند. در این مطلب با انواع پازل‌های پیرامون و گروه‌بندی سنین مختلف در آن آشنا می‌شویم.

تفاوت اصلی پازل‌های گروه سنی مختلف

اصلی‌ترین تفاوت بین پازل‌های گروه‌های سنی مختلف، در تعداد قطعات آن‌هاست. قطعات بازی پازل کودکان برای سنین پایین از تعداد کم شروع شده و با افزایش سن این تعداد هم بیشتر می‌شود. همچنین طرح‌های مربوط به سن‌های پایین‌تر ساده‌ترند و معمولا از رنگ‌های کمتری تشکیل می‌شوند. اندازه قطعات پازل هم معمولا با افزایش سن کودک کوچک‌تر می‌شوند. کودکان به مرور زمان مهارت‌ها حرکتی خود را بهبود می‌دهند و در این مسیر نیاز به زمان دارند.

بازی پازل کودکان بین ۱ تا ۳ سال

این پازل‌ها بین ۳ تا ۴ تکه دارند. کودکان در این سنین به دنبال کشف دنیای اطراف‌اند. برای بازی پازل کودکان در این سن، کمک والدین و همراهی آن‌ها الزامی است. از آن‌جایی که در این سن مهارت‌های حرکتی کودک کامل نشده‌اند، قطعات پازل بزرگ و با ضخامت مناسب طراحی می‌شوند.

پازل مناسب برای سنین ۳ تا ۶ سال

با بالا رفتن سن، به تدریج تجربیات کودک از محیط اطراف بیشتر می‌شوند. کودک بعد از ۳ سالگی تمرکز بیشتری دارد و می‌تواند روی پازل‌های سخت‌تری تمرکز کند. پازل پیرامون برای این گروه سنی، پازل‌های ۲۴ تکه را پیشنهاد می‌کند. برای خرید این پازل‌ها می‌توانید وارد فروشگاه پیرامون شوید و انواع بازی پازل کودکان برای سنین مختلف را خریداری کنید.

بازی پازل کودکان

خرید بازی پازل کودکان برای افراد بین ۶ تا ۸ سال

کودکان در این بازه سنی توانایی پیدا کردن استراتژی برای حل هر پازل را پیدا می‌کنند. ممکن است یک پازل را بر اساس جدا کردن رنگ‌های خاص و دیگری را با جدا کردن قطعاتی با یک تصویر مشخص حل کنند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند پازل‌های ۴۸ و ۷۷ تکه پیرامون را به راحتی بچینند و از حل معمای این پازل‌ها لذت ببرند.

پازل کودکان برای سنین ۸ تا ۱۰ سال

مهارت افراد در بازی پازل در این سن پیشرفت قابل توجهی کرده است. کودک در سن بین ۸ تا ۱۰ سال توانایی ذهنی بالایی برای حل پازل‌ها دارد. پازل پیرامون برای این کودکان پازل‌های ۹۶ و ۲۰۰ تکه را پیشنهاد می‌دهد. اگر کودک شما در ابتدای راه بازی پازل کودکان است، می‌توانید از نمونه ۹۶ تکه‌ای برای او استفاده کنید. اگر هم کودکتان از سنین پایین‌تر با این بازی آشنایی دارد می‌توانید پازل ۲۰۰ تکه برای او خریداری کنید.

پازل مناسب برای کودکان بالای ۱۰ سال

برای این کودکان می‌توانید از بازی پازل کودکان ۳۰۰ تکه‌ای استفاده کنید. از این پس کودک می‌تواند با قطعات بیشتری بازی کند و این بستگی به آمادگی ذهنی او دارد. بهترین پازل‌های ۳۰۰ تکه را می‌توانید از سایت پیرامون تهیه کنید و کودکتان را به دنیای جذاب و خیال‌انگیز پازل‌ها ببرید.

پازل پیرامون، یک انتخاب مطمئن

ما در پازل پیرامون تلاش می‌کنیم تا تمام نیاز مخاطب را در نظر بگیریم. انتخاب بهترین مواد اولیه برای تهیه پازل‌ها و توجه به بازی پازل کودکان مناسب هر سن، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ماست. ما با ارائه پازل‌های با طراحی متنوع و خاص، سعی می‌کنیم تا جذابیت بصری برای کودکان ایجاد کنیم و آن‌ها را به بازی‌های فکری علاقمند کنیم. به دنیای پیرامون خوش آمدید.

 

یک دیدگاه

  1. […] تهیه پازل به سن کودک توجه داشته باشید. پازل پیرامون با توجه به سن کودک شما، پازل مناسب او را طراحی و عرضه می‌کند. این پازل‌‌ها […]

ارسال دیدگاه

مطالب مرتبط